.

.

mandag 7. mai 2012

En epoke er over?


Julen 2010 blogget jeg følgende:

Jeg kan godt leve uten "Tre nøtter til Askepott" eller "Reisen til Julestjernen" eller "Snekker Andersen",
men ta for all del ikke fra meg ''Donald Duck og vennene hans".

I dag kan landets nettaviser melde om at "Donald Duck og vennene hans"  ikke kommer til å bli sendt på NRK i år.

Grunnen skal være at NRK's avtale med Disney er utløpt og at forhandlinger om fornyelse av avtalen ikke har nådd fram.
Dette fordi Disney med sine egne TV-kanaler ser på NRK og ikke minst "NRK-Super" som en stor konkurrent, og derfor ikke vil samarbeide med "fienden''.
Dette er kjempe kynisk av Disney og viser at de i bunn og grunn ikke bryr seg om oss seere som år etter år viser vår kjærlighet til disse Disney-klippene som for lengst har blitt tradisjon.


For meg og tusenvis av andre var det nettopp disse klippene som introduserte oss for disse fantastiske Disney filmene.
Jeg så samtlige av klippene lenge før jeg så filmene i sin helhet, og jeg hadde i forkant et godt forhold til alle filmene nettopp på grunn av disse klippene.


Disney tror de er smarte som skyter et hull i NRKs suksessoppskrift for julaften.
I virkeligheten skyter de seg selv i foten, da de lukker et gigantisk utstillingsvindu for sine egne filmer.


NRK har ikke gitt opp håpet om å fornye avtalen til 2013, samtidig som andre kanaler står fritt til å prøve å overta avtalen.

Men jeg synes at Disney burde ombestemme seg med en gang og la NRK sende programmet som vanlig også i år.

Ellers vil det for alltid ligge null troverdighet i:
From all of us, to all of you.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar