.

.

lørdag 5. mai 2012

Jeg døper deg

Hils på stavekontrollen min.
Han har følgt meg i tykt og tynt så lenge jeg har blogget her.
Han har ofte sine egne meninger om hvilke ord jeg skal bruke og merker fort hvis jeg har glemt en bokstav eller to,
Jeg føler jeg etterhvert har blitt godt kjent med min stavekontroll, så det var på tide og gi han et navn.
Og navnet jeg har landet på er:

Gustav Hva-sa

Gustav fordi han er en stavekontroll og Hva-sa fordi han ofte spør meg hva jeg mener når det er ord han ikke skjønner.
Da kommer han ofte med egne innspill på hva jeg kanskje vil frem til.

Til vanlig kommer jeg nok bare til å kalle han ''Gus''.
For han ligner jo litt på en Gus synes jeg.

Liten og hjelpsom, med en litt klønete fremtoning.
Hva sier du Gus?
"Fremtoning" bør være "firmenning"?
Hvis du sier det så.
Liten og hjelpsom, med en litt klønete firmenning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar