.

.

søndag 23. september 2012

Drops of heaven

Det er sikkert ikke alltid like lett å være gift med meg.
Da jeg først begynte å blogge tok min kone fort tilnavnet Blogg-enka, da hun mente jeg bare satt å blogget hele dagen.
Men det siste året har jeg ikke blogget like mye.
Ikke at nostalgien har kommet i bakgrunnen av den grunn.
Nå må Blogg-enka finne seg i at det stadig vekk dukker opp pakker i posten som er adressert til meg.
Disse inneholder små klenodier fra 80 og 90 tallet som jeg har skaffet meg gjennom internet.
Eller ''rot'' som Blogg-enka ser på det som.

Men nylig dukket det opp en stor pakke.
Fortvilelsen sto å lese i Blogg-enkas øyne, helt til jeg hentet en saks og åpnet den forsiktig.
Inne i esken var det som en skattekiste fyllt med de mest nostalgiske skattene som tenkes kan.
Over 60 forskjellige typer drops-esker fra 80 og 90 tallet.

Blogg enka stormet til og begynte å riste på sine gamle favoritter.
Jeg forsikret henne om at alle var tomme, og at eskene uansett var mellom 20 og 30 år gamle, noe som ville si at hun allikevel ikke ville hatt lysst til å ta seg en smaksprøve.
Tilbake fikk jeg et blikk som ikke kunne tolkes på noen annen måte enn:
''Ikke vær så sikker på det''

Det bar rett til scanneren, der forsiden og baksiden på hver eske systematisk ble lagt inn på min datamaskin.
Nå er de klare til å deles med deg og jeg håper at du får like nostalgisk glede av dem som jeg og Blogg-enka.

Jeg har delt dem inn etter opphavsland.
Norge, Sverige, Danmark og Finland.

NORGE:


SVERIGE:
 

DANMARK:


FINLAND:


Og i bunnen av skattekisten lå det noen små esker som jeg tror stammer fra:
JAPAN:
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar